Alla inlägg under mars 2010

Av Ulrik Nilsson - 31 mars 2010 08:04

I lördags var jag på årsmötet för Västergötlands Handikappidrottsförbund på Ljud och Bildskolan i Borås. Även om namnet är svåratt skriva limmerick på så blev det en:


Västergötlands Handikappidrottsförbund

läs oss en livshållning som är sund

vårda väl din knopp

och stärk din kropp

så blir offerrollen utan grund


Jag tror att det är viktigt för personer likaväl som städer att inte se sig som offer - och lägga skuld och ansvar på någon annan - därför är arbete att hjälpa folk att bli autonoma så viktigt.


Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad

Av Ulrik Nilsson - 25 mars 2010 16:58

I går var jag på mässan i Älvsjö och presenterade Borås stads bidrag till Trästad 2010. Jag skrev då följande:


I Sverige byggs nu flera Trästäder

en hållbar teknik vi ärvt från våra fäder

trä är helt naturligt

och människovänligt

så de husen håller i alla väder.



Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad

Av Ulrik Nilsson - 22 mars 2010 17:46

I lördags var det invigning av Borås Ridhus tredje manege. Jag skrev då följande limmerick:


En ridtur är för många i Borås,

stunder då lycka och frihet nås,

för sittande till häst

mår man som bäst

här kan stunden även under tak fås.


Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad


Av Ulrik Nilsson - 10 mars 2010 11:27

I dag startade ombyggnaden av Borås KUlturhus igen, denna gång för etapp 2-4. Jag var där för ett första spadtag. Första spadtaget blev till ett första slägg slag på grund av att marken var frusen. Min limmerick blev därför lite fel men jag är ingen improvisatör så håll tilllgodo i alla fall.


Visionen om ett modernt Kulturhus,

där människans värld står i förkalarat ljus,

av böcker, teaterpjäser

och konst vi ser och läser,

nästa steg är att lyfta en skovel grus.


Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad


PS det finns en film från eventet på Youtube också.

Av Ulrik Nilsson - 9 mars 2010 11:47

I går besökte Riksdagens Kulturutskott Borås och våra kulturinstitutioner. Besöket finns beskrivet i dagens BT, och där nämns också min limmerick. Här kommer den för de som är intresserade:


    Till Borås kom vårt Kulturutskott

    kappsäck med pengar blir Er lott

    Pippi var generöser

    minns det när Ni öser

    så att inte allt går till storstäder blott


Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad

Av Ulrik Nilsson - 5 mars 2010 09:00

I går hade jag äran att leda IF Elfsborgs årsmöte. Jag avslutade med följande limmerick till den nytillträdda styrelsen:


Till den nya styrelsen i Elfsborg

vi lämnar laget till Er omsorg,

bli nu utan skuld

och vi vill ha guld

som vi i höst firar på staden torg.


Ulrik Nilsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards