Alla inlägg under september 2011

Av Ulrik Nilsson - 25 september 2011 19:46

I fredags var det installationshögtid för den nye rektorn på Högskolan i Borås - Björn Brorström. Jag skrev en liten limrick - som jag aldrig fick tillfälle att läsa för Björn, men här komemr den:


Den framgångsrika Högskolan i Borås,

där kunskap om textil och avfall fås

liksom skola och ek(-onomi)

även vård och biblo'tek

går nu vidare med Björn i ledarens bås.


Ulrik Nilsson


Av Ulrik Nilsson - 21 september 2011 12:35

Förlängning av insatsen i Libyen diskuterades i Kammaren idag. Det fïck bli en liten limrick:

Efter en omvälvande tid i Libyen
där svenska plan spanat i skyen,
vår insats har hjälpt
... och regimen är stjälpt
nu vill vi bygga framtid åt alla i byen.

(OBS! Betona "e" i skyen och byen)


Ulrik Nilsson (M)

Riksdagsledamot

Av Ulrik Nilsson - 20 september 2011 14:52

Jag satt i kammaren och lyssnade på presentationen av budgeten och skrev en liten limerick som gått ut på facebook. Jag återger den här något korrigerad för bättre flyt ....


Budgetpresentation i Sveriges Riksdag
Alliansens Arbetslinje mot andras förslag
Ansvar ger trygga miner
när snålblåsten viner
och Borg håller statsfinanser i gott lag.


Ulrik Nilsson (M)

Riksdagsledamot

Av Ulrik Nilsson - 16 september 2011 12:52

I onsdags hade vi en höstupptakt i den moderata riksdagsgruppen. Vår gruppledare Anna Kinberg Bathra och partisekreteraren Sofia Arkelsten gick igenom det politiska arbete och det föranledde en liten allitteration:


Anna/Arkelsten anmodar alla artikel aktiviteter avseende argumentation angående Ansvar - Allians - Arbetslinje.


När jag sedan hörde regeringsförklaringen insåg jag att statsministern lyssnat på samma föredrag .....



Ulrik Nilsson (M), riksdagsledamot

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards