Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Ulrik Nilsson - 18 oktober 2010 15:10

För någon stund sedan avslutade jag mitt sista KS som ordförande (i vart fall för denna perioden ...), det blev med en limrick:


Ny lämnar jag vårt Stadshus

att i Riksd'an se sanningens ljus

och högre kunskap nå

kan det vara så

eller riskerar jag en sinkadus.


Ulrik Nilsson (M)

avgående KSO i Borås stad

Riksdagsledamot

Av Ulrik Nilsson - 18 oktober 2010 07:46

Min limerick vid invigningen av utställningen om Trästad 2010 från Virserums konsthall:


En utställning kom från Virserum

som visar träbyggnad tum för tum

trähus på rad

nå't för vår stad

som ger ett mycket trevligare stadsrum.


Gå till Simonsland och se en fin utställning.


Ulrik Nilsson (M)

Kommunstyrelsens ordförande i Borås stad

Ovido - Quiz & Flashcards